Financial Controller
Vacature: Financial Controller die ‘equipped for impact’ is
Over onze organisatie
“Als je het kunt bedenken, kunnen wij het bij Huisman maken.”
Korneel van der Meer, Product Manager
Over de functie Financial Controller
Wat kan je verwachten van de functie Financial Controller binnen Huisman?
Als gevolg van verdere professionalisering van de finance functie, zijn wij op zoek naar een Financial Controller. Je hebt de ruimte om deze functie naar eigen inzicht en ervaring optimaal neer te zetten. Je komt te werken in een team dat bestaat uit ongeveer 26 collega’s, waarvan 8 collega’s in het Shared Service Center in Tsjechië en rapporteert aan de Business Controller.
Als Financial Controller bij Huisman ben je verantwoordelijk voor het beheersen en inzichtelijk maken van de operationele kosten (OPEX). Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen om financiële data te analyseren en te interpreteren, en ondersteunt bij het opzetten van businessplannen en het maken van accurate forecasts. Je draagt bij aan de financiële gezondheid van de organisatie door strategisch kostenbeheer en het verstrekken van gedetailleerde financiële inzichten.
Persoonlijke ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden zijn ook onderdeel van de deal. We benoemen graag ook nog even de andere voordelen van werken bij Huisman, zoals de mogelijkheid om bij te dragen aan baanbrekende innovaties, een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket en regelmatige borrels in onze eigen bar.
Wat verwachten we van jou?
Ben jij analytisch sterk en heb je een goed cijfermatig inzicht? Heb je ambitie en een stevige persoonlijkheid? Ben je in staat om structuur aan te brengen in een dynamische projectomgeving? Dan zoeken wij jou!
Je bent onder andere verantwoordelijk voor:
- Beheersen en monitoren van de operationele kosten (OPEX) om afwijkingen tijdig te signaleren en te rapporteren;
- Voorbereiden en analyseren van maandelijkse, kwartaal- en jaarlijkse financiële rapportages;
- Ontwikkelen en implementeren van financiële controlemaatregelen en procedures om de nauwkeurigheid van de kostenrapportage te waarborgen;
- Ondersteunen bij het opstellen van business plannen en budgetten, en zorgen voor een effectieve kostenbeheersing binnen deze plannen;
- Opstellen en beheren van financiële forecasts om toekomstige financiële prestaties te voorspellen
- Analyseren van financiële data om trends te identificeren en aanbevelingen te doen voor kostenbesparende maatregelen;
- Samenwerken met andere afdelingen om financiële bewustwording te vergroten en kostenbesparingsinitiatieven te implementeren;
- Voorbereiden en presenteren van financiële rapporten en analyses aan het managementteam;
- Bijdragen aan het verbeteren van financiële systemen en processen.
Benieuwd of jij ‘equipped for impact’ bent?
Je bent:
- Analytisch sterk;
- Nauwkeurig en detailgericht met een sterk verantwoordelijkheidsgevoel;
- Fulltime beschikbaar.
Je hebt:
- HBO of WO diploma in Bedrijfseconomie, Finance, Accounting of een gerelateerd vakgebied;
- Ongeveer 3 jaar relevante werkervaring als Financial controller, financieel analist of in een vergelijkbare rol;
- Uitstekende analytische vaardigheden en het vermogen om complexe financiële data te interpreteren en te communiceren;
- Ervaring met financiële rapportagesystemen en software (bijv. AccountView, ISAH, MS Power BI);
- Proactieve houding en het vermogen om zelfstandig te werken en initiatief te nemen.
Nog enkele praktische zaken waar je over moet beschikken:
- Een EU-paspoort/geldige werkvergunning voor Nederland;
- Een goede beheersing van de Engelse als Nederlands taal in woord en geschrift.
Meer over Huisman
We ontwerpen en produceren in-house en leveren onze turn-key producten aan klanten over de hele wereld. Klanten kiezen voor Huisman vanwege onze ondernemersgeest, vaardigheden, betrouwbaarheid en innovatieve oplossingen. Wil je voorbeelden? Wat denk je bijvoorbeeld van het Jacking Systeem dat we hebben ontwikkeld voor de toepassing bij diepwater kraanwerkzaamheden. Kom je ook voor Huisman werken? Zorg dan dat je klaar bent om impact te maken. Met andere woorden: verras ons, onze klanten en… jezelf!
Wat hebben wij jou te bieden?
- Uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket afgestemd op ervaring en opleidingsniveau;
- Een internationale werkomgeving;
- Diverse doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden;
- Open, informele, no-nonsense cultuur met korte communicatielijnen.
Deadline en sollicitatieproces:
- De uiterste datum om te solliciteren is 30-11-2024;
- Na de deadline maken we een selectie van de kandidaten. Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een eerste gesprek. We kunnen de vacature eerder sluiten als we een geschikte sollicitatie ontvangen;
- We streven ernaar het eerste interviews in week 49 te houden;
- Het is mogelijk dat we na het eerste gesprek om referenties vragen bij je huidige en/of vorige werkgever(s), uiteraard in overleg met jou;
- Een online assessment en/of case study kan een onderdeel zijn van de procedure.
Klinkt dit als iets voor jou?
Wil je meer informatie of zoek je iets dat beter bij je past?
Disclaimer voor werving- en selectiebureaus:
Wij accepteren geen ongevraagde sollicitaties of cv's van wervings- en selectiebureaus. Kandidaten voorstellen zonder uitnodiging wordt niet op prijs gesteld en worden door Huisman niet in behandeling genomen. Ontvangen aanvragen zijn eigendom van Huisman. Wij stellen acquisitie niet op prijs en dit geldt voor Huisman-collega's of aanverwante Huisman-bedrijven.